Beskrivelse:
Lavfriktionsmotorolie baseret på syntetisk teknologi.
Med innovativ MFC-slidbeskyttelsesteknologi og ekstrem høj strømreserve for maksimal ydeevne. God snavssuspenderings- og rengøringskapacitet sikrer optimal motorrenhed.
Molygenolien fører til brændstofbesparelser og sikrer pålidelig drift samt den maksimale levetid for dieselpartikelfilteret (DPF) og motoren.
Opfylder testkravene fra kendte bilproducenter.
Egenskaber:
- Fremragende slidstyrke
- Minimerer friktion & slid
- Fremragende smøresikkerhed
- Lettere motorgang
- Blandbar med alle kommercielle motorolier
- Testet på Turbo & katalysatorer
- Fremragende smørepålidlighed
- Fremragende forskydningsmodstand
- Særlig velegnet til kørertøjer med dieselpartikelfilter
- Hurtig olietilførsel ved både høje og lave temperaturer
- Velegnet til både benzin og diesel motorer med partikelfilter
- ( Bør IKKE blandes med andre friktions nedsættende additiver )
Liqui Moly anbefaler denne olie til køretøjer som kræver 1 af disse specifikationer:
- API SN
- ACEA C2
- ACEA C3
- BMW Longlife-04 (op til 2018)
- Fiat 9.55535-S3
- Ford WSS-M2C 917-A
- GM Dexos2
- GWM
- HAVAL
- Hyundai
- Kia
- MB 229.31
- MB 229.51
- MB 229.52
- Opel GM-LL-A-025
- Opel GM-LL-B-025
- VW 505 00
- VW 505 01
- Wuling
Teknisk data:
- SAE class (engine oils) 5w30 / SAE J300
- Density at 15 °C = 0,855 g/cm3 / DIN 51757
- Viscosity at 40 °C = 70,7 mm2/s ASTM D 7042-04
- Viscosity at 100 °C = 11,9 mm2/s / ASTM D 7042-04
- Viscosity at -35 °C (MRV) = < 60000mPas / ASTM D 4684
- Viscosity at -30 °C (CCS) = < 6600 mPas / ASTM D 5293
- Viscosity index = 165 / DIN ISO 2909
- HTHS at 150 °C = >= 3,5 mPas / ASTM D 5481
- Pour point = -45 °C DIN ISO 3016
- Evaporation loss (Noack) = 8,8 Gew -% CED-L-40-A-93
- Flash point = 236 °C DIN ISO 2592
- Total base number = 7,6 mg KOH/g / DIN ISO 3771
- Sulfate ash <= 0,8 g/ 100g DIN 51575
- Color appearance = Grøn / Green
Mere data kan læses hos Liqui moly - her